FAQ

Frequently Asked Questions

Hieronder staan de meest gestelde vragen (Frequently Asked Questions) op een rij.  Heb je een vraag die hier niet tussen staat, neem dan contact met me op. Vragen staat altijd vrij! 

Heel veel. Virtuele ondersteuning kan jou als ondernemer heel veel voordelen bieden.  Maar wat ik exact voor joú kan betekenen, ligt helemaal aan je wensen, behoeften en doel. Waarom wil je assistentie? Wil je:

  • Minder taken op je bord zodat je je handen vrijer hebt voor andere zaken
  • Groeien met je bedrijf
  • Online zichtbaarder worden
  • Meer vrije tijd en een betere balans;
  • Een bepaald doel bereiken (projectmatig)

Iedere ondernemer heeft een eigen doel en een andere ondersteuningsbehoefte. We bespreken je doelen en wensen in een kennismakingsgesprek en dan bekijken we samen de mogelijkheden. Samen kom je verder dan alleen! 

Lees hier meer over wat  online business support inhoudt.

We zullen tijdens onze samenwerking voornamelijk communiceren via e-mail, WhatsApp en telefoon.

We werken op afstand samen, maar bij voorkeur pas nadat we eerst persoonlijk hebben kennisgemaakt. Ik vind het belangrijk dat er een klik is en dat je met vertrouwen je belangrijke en persoonlijke zaken aan mij kunt overdragen. Er zal wekelijks een contactmoment tussen ons zijn zodat we goed up to date blijven.

Live contact is trouwens niet essentieel voor een succesvolle samenwerking. Via facetime, Zoom of skype kunnen we elkaar ook zien en spreken. We bekijken samen wat het beste werkt en welk communicatiemiddel onze voorkeur heeft. Daar komen we wel uit! 

Er is tegenwoordig heel veel mogelijk op gebied van online samenwerken dus er zijn ook ontelbaar veel online tools beschikbaar. Samen bespreken we wat je wensen zijn en dan bekijken we welk programma daar het meest geschikt voor is. Hieronder een greep uit enkele handige online programma’s waar ik kennis van heb en waar we mee zouden kunnen gaan werken.

Office (365):

  • Outlook (agenda/e-mail)
  • Word (tekstverwerker)
  • Excel (spreadsheets)
  • Powerpoint (presentaties)
  • OneNote (interactief notitieblok)
  • Sway (mooie rapporten/ persberichten maken)
  • Planner (taken plannen, eventueel voor een groep personen).

Bestanden opslaan en delen:

  • Sharepoint
  • Onedrive
  • Dropbox

Overig:

  • Teams (overleggen met anderen en bestanden delen)
  • Forms (formulieren maken, bijv. voor evaluaties of events).
  • Survey Monkey (enquêtes marktonderzoek)
  • Password (veilig paswoorden opslaan)

Social Media

  • Hootsuite (berichten inplannen (Facebook, LinkedIn).
  • Later (Instagram).
  • Buffer
  • mailchimp (nieuwsbrief)

Canva

  • Mooie professionele afbeeldingen maken voor op social media. 

Imovie/ Videoshop

  • Leuke kort video/ bedrijfsfilmpjes maken.
Mischien werk jij wel met andere programma’s, dat is ook prima. Dan maak ik me die (in mijn eigen tijd) eigen en gaan we daarmee werken.  

Ja, ik hanteer een proefperiode van drie maanden. Daarna volgt een jaarovereenkomst die stilzwijgend verlengd wordt. Maar je zit evengoed nergens aan vast want je kunt iedere maand onze samenwerking opzeggen. Altijd.

Nee, absoluut niet. Ik werk virtueel, dus op afstand en online via internet en telefonie.

Kijk, dat is nou juist precies het mooie van virtueel werken; het is locatie- en tijd onafhankelijk en iedereen kan effectief en resultaatgericht met elkaar samenwerken. Iedereen. En zelfs vanuit het buitenland. Als dat niet handig is? 

Voor iedere ondernemer!

De tijd dat een assistent naast een opdrachtgever op kantoor moest zitten om je optimaal te kunnen assisteren, is al een tijdje voorbij. Eigenlijk sinds de komst van internet. Dus als je een laptop en een telefoon hebt kunt je al succesvol online samenwerken. 

Er zijn steeds meer ondernemers die werken met een compleet team van virtueel professionals met allen hun eigen expertise. Het kan ook een mooie (tijdelijke) aanvulling zijn op je team.Digitalisering heeft zo zijn voordelen. Pluk er de vruchten van! 

Volg me op social media